Haberler

Bakan Bayraktar, Nükleer Enerji İş Birliği İçin CNOS ile Görüştü

Bakan Bayraktar, Nükleer Enerji İş Birliği İçin Pekin’de CNOS ile Görüştü

Bakan Bayraktar, Pekin’de Çin’in önde gelen nükleer enerji şirketlerinden biri olan CNOS’un Başkan Yardımcısı Qiao Gang ile önemli bir toplantı gerçekleştirdi. Bu görüşme, Türkiye’nin enerji stratejileri ve nükleer enerji alanındaki hedefleri açısından büyük bir öneme sahip.

Bakan Bayraktar, görüşme sonrası X hesabından yaptığı paylaşımda, Türkiye’nin enerji arz güvenliğini artırma ve dışa bağımlılığı azaltma hedeflerinin yanı sıra, karbon nötr olma yolunda attıkları adımları da vurguladı. Bu kapsamda, ülkemizde 2050 yılına kadar toplam 20 bin megavatlık nükleer kapasite oluşturmayı planladıklarını belirtti.

Ayrıca, Bakan, Akkuyu, Sinop ve Trakya bölgelerinde inşa edilecek toplam 15 bin megavatlık 12 reaktörün yanı sıra, nükleer enerji sepetine 5 bin megavatlık küçük modüler reaktörleri de eklemeyi hedeflediklerini ifade etti.

Görüşmelerinde, CNOS ile birlikte Türkiye’de inşa edilebilecek hem büyük ölçekli hem de küçük modüler reaktörler konusunda potansiyel iş birliği fırsatlarını masaya yatırdıklarını ekleyen Bakan Bayraktar, bu alandaki iş birliklerinin Türkiye’nin enerji dönüşümüne önemli katkılarda bulunacağına inandığını sözlerine ekledi.

İlginizi Çekebilir  Ticaret Bakanı Ömer Bolat'tan TÜSİAD'a Ziyaret

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu